Pages

Friday 23 September 2011

SELIMUT DAN GUNTING

Hati tidak tenteram. Asyik terasa nak menderam. Menggumam. Oh, payahnya bila dalam hati ada dendam. Walau bukan kesumat namun masih buat hati kelam. Makin lama makin suram. Amalan sepertiga malam sepatutnya bisa memadam dendam. Dendam pada perosak agama Islam. Kafirun mudah ditentang kerana sudah ku tahu akan tiada salam. Si muslim yg menjadi tonggak rupanya  'makan dalam'. Ku serah pada Allah s.w.t supaya terkunci kalam, dari terus-terusan si munafik menghina Islam.



Sedari dulu ramai yg bersifat memusnah, bukan menjadi halnya jika Islam diinjak-injak seperti tanah, asalkan dapat memfitnah, menutup kekurangan hidupnya yg bernanah, sungguhpun terang lagi bersuluh dituntut qanaah, berhati-hatilah dalam sumpah-seranah.

Musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan, duri dalam daging..panggilah apa sahaja tapi yg penting Rasulullah s.a.w sudah sebut akan sifat-sifat si munafik.

Pura-pura Islam tapi sebenarnya mahu Islam runtuh hanya kerana dendamnya terhadap agama yg suci ini. Bertaubatlah sebelum sakarat. Allahumma...

No comments: